Variabilný systém sania na nepreplňované motory bol populárny už od od polovice 90 tych rokov. Bol navrhnutý pre rožšírenie krivky krútiaceho momentu co prispelo k zlepšeniu pružnosti motora. Bol často používaný pri V-VTEC motoroch s variabilným časovaním ventilov. Systém VIS nieje drahý a ani náročný na výrobu, keďže záhŕňa iba liate prípadne plastové sacie potrubie rozdeľovača a niekoľko elektricky ovládaných ventilov. Fiat sa rozhodol tento systémť využiť a zaviedol ho do 2 motorizácií 2.0 20V (113kw) a 1.8 16V (96kw) po facelifte od polovice roku 1999. Variabilná dĺžka sacieho potrubia je rozdelená na 2 vetvy. ( Existuje aj 3- vetvová dľžka sacieho potrubia.) Keďže Fiat Coupé disponuje 2 vetvami, tak su jednoducho rozdelené na krátku a dlhú. Dlhá vetva je využívaná pri malom krútiacom momente a nízkych otáčkach. Krátka vetva je využívaná pri najvyššom krútiacom momente a vysokých otáčkach. Ventil umiestnený v sacom potrubí (škrtiaca klapka) dostane pri 3500 ot/min signál a otvorí najkratšiu vetvu, ktorá vedie do spaľovacej komory. Pri nižších otáčkach sa ventil zatvorí a čerstvý vzduch prúdi celou dĺžkou potrubia.