Variabilný systém sania (VIS)

Variable Intake System

Variabilný systém sania na nepreplňované motory bol populárny už od  od polovice 90 tych rokov. Bol navrhnutý pre rožšírenie krivky krútiaceho momentu co prispelo k zlepšeniu pružnosti motora. Bol často používaný pri V-VTEC motoroch s variabilným časovaním ventilov. Systém VIS nieje drahý a ani náročný na výrobu, keďže záhŕňa iba liate prípadne plastové sacie potrubie rozdeľovača a niekoľko elektricky ovládaných ventilov. Fiat sa rozhodol tento systémť využiť a zaviedol ho do 2 motorizácií 2.0 20V (113kw) a 1.8 16V (96kw) po facelifte od polovice roku 1999. Variabilná dĺžka sacieho potrubia je rozdelená na 2 vetvy. ( Existuje aj 3- vetvová dľžka sacieho potrubia.) Keďže Fiat Coupé disponuje 2 vetvami, tak su jednoducho rozdelené na krátku a dlhú. Dlhá vetva je využívaná pri malom krútiacom momente a nízkych otáčkach. Krátka vetva je využívaná pri najvyššom krútiacom momente a vysokých otáčkach. Ventil umiestnený v sacom potrubí (škrtiaca klapka) dostane pri 3500 ot/min signál a otvorí najkratšiu vetvu, ktorá vedie do spaľovacej komory. Pri nižších otáčkach sa ventil zatvorí a čerstvý vzduch prúdi celou dĺžkou potrubia.
 
                                                                                                    

Kontakt

fiatcoupe sk/Cz Tibrik93@gmail.com