V polovicii roku 1996 bol atmosférický dvojliter 2.0 16V nahradený novým štvorvalcom s objemom 1747ccm ( 1.8 16V) prevzatý zo roadsteru Fiat Barchetta. Motor si prešiel len čiastočnýmy zmenami. Dvojica vačkových hriadeľov tu ovláda 16 ventilov cez zdvihátka shydraulickým vymedzovaním vôle. ( Fiat Barchetta mala mechanické) V agregáte bolozachovanévariabilmé časovanie sania variátorom*, ktorý fungoval na princípe dvojstupňového skrutkového prevodu. Dochádza tu ku vzájonému fázovému posunu medzi vačkovým hriadeľom a rozvodovým kolesom vplyvom tlaku oleja na piest proti vratnej pružiny. Kvapalina (olej) tu pôsobí len v jednom smere. Motor ponúkal veľmi slusný výkon a dokázal uspokojiť aj náročnejších vodičov. Sympatická gradácia výkonu dokázala prekvapiť už v nižších otáčkach. Je to zásluhou 5 stupňovej manuálnej prevodovky s krátkymi prevodmi, ktorá v kombinácii s malou čelnou plochou znamenalo, ze aj pri menšom pridaní plynu vozidlo citeľne akceleruje aj vo vyšších rýchlostiach. Výkon motora činil 96kw (131 konských síl), ktoré toto vozidlo dali do pohybu z 0-100km/h za 9,2s a maximálka na stupnici atakovala 205km/h. Do polovice roku 1998 bol tento agregát osadený jednoduchým sacím potrubím. V interéri sa zlepšila kvalita kvalita spracovania a výbava bola rozšírená z manuálnej klimatizácie na poloautomatickú. Celkovou zmenou prešla aj palubná doska, kde napr. digitálne hodiny boli nahradené analógovými. Ako jediná motorizácia je dostupná so starším a novším typom interiéru.
*Funkčnosť variátora nájdete v zložke "Fakty a informácie" Variabilné časovanie ventilov (VFD)