Rok 1997 priniesol so sebou najvačsie zmeny a spolu snimi aj jeden valec navyše. Na trh sa dostali nové 5 valcové motorizácie. Motor 2.0 20V Turbo bola absolútna špička, zo všetkých ponúkaných motorizácíí. Kompresný pomer 8,5:1 bohato vyvažovalo turbodúchadlo GARRETT (Honeywell) TB 28 preplňujúce motor tlakom 1,0 bar, pri aktivácii funkcie overboost až 1,2 bar. V robustnom liatinovom bloku rotuje vyvažovacia hriadeľ, ktorá je narozdiel od starších štvorválcových motorizácii poháňaná reťazou. Tu odpadáva problém jeho prípadného zlyhania. Samotná mechanika 5-valcov je veľmi robustná. U prepĺňovaných verzíí sa doporučuje kontrolovať hladinu oleja. Jeho spotreba môže dosiahnuť až 0,5l na 1500km. V súvislosti s mazaciou sústavou sa ako slabina ukazujú trubky vedúce k olejovému chladiču, ktoré zvyknú korodovať. Výkon sa prenáša cez 5- stupňovú manuálnu prevodovku so synchronizovanou spiatočkou. Prevodovka tejto preplňovanej verzie je vybavená originálnou sústavou Viscodrive, ktorá supluje funkciu samosvorného diferenciálu typu TORSEN ( Torque Sensing ). Jej základom je viskózna spojka Ferguson, vložená do hnacieho hriadeľa pravého kolesa. Tá svojou svornosťou pri rozdielnej adhézii kolies obmedzuje činnosť bežného kuželového diferenciálu, teda vnútorné koleso sa v zatáčke doslova zakusuje do asfaltu.Vozidlo technologicky posilnili aj vačšie predné brzdové kotúče o priemere 305mm, ktoré brzdia štvorpiestikové stŕmeňe značky Brembo. Vzhľadom k tomu, že platforma vychádza z Fiatu Tipo, sú jazdné vlastnosti Fiatu Coupé výborné. Vpredu sú vzpery McPherson a spodné priečne ramená, vzadu sa nachádzajú vlečné ramená spojené skrutnou priečkou. Svojou maximálnou rýchlosťou 250km/h a akceleráciou z 0-100km/h za 6,5 sekundy si drží titul najrýchlejšieho vozidla aké kedy automobilka FIAT vyrobila.